Periode 1980-1990

Men moest tot 1980 wachten alvorens Arnemuiden nieuwe successen boekte. In de laatste uitgave van de landelijke zaterdagbeker bereikte Arnemuiden de finale (zie aankondiging) na uitschakeling van o.m. Kozakken Boys en Volendam. In een door veel Arnemuiden-supporters bijgewoonde wedstrijd werd op het veld van Heerjansdam 1e klasser DOVO met 2-0 verslagen. Op eigen veld volgde onder het toeziend oog van ca 2800 toeschouwers een duel tegen de winnaar van de zondagbeker, DESK uit Kaatsheuvel. Deze ontmoeting eindigde in een 1-2 overwinning voor de Brabanders. Door het winnen van de zaterdagbeker mocht Arnemuiden uitkomen in de zogenaamde betaalde beker. In de 1e ronde werd met 8-1 kansloos verloren van FC Amsterdam.

Op 21 augustus 1981 speelde Arnemuiden een wedstrijd tegen het Belgische Lokeren. Gedenkwaardig feit was dat na afloop van deze partij Wim Geelhoed werd opgebracht door de mareschaussee.

In het seizoen 1982-1983 werd Arnemuiden achter ASWH gedeeld tweede. In een beslissingswedstrijd op het RBC-terrein werd met 1-0 verloren van Altena. Er volgde een herkansing met duels tegen Valleivogels en Be Fair, zonder succes.

1986 was het jaar waarin na veel voorbereidende werkzaamheden daadwerkelijk werd begonnen met de bouw van het huidige clubhuis, inclusief 2 kleedkamers. Met de hulp van veel vrijwilligers werd een uniek stukje zelfwerkzaamheid ten toon gespreid. Op 24 april 1987 vond de opening plaats. Hoewel Arnemuiden aan het eind van de jaren 80 sportief weinig potten kon breken, werd het veld aan de Van Cittersweg soms druk bezocht als betaalde clubs Arnemuiden aandeden in hun voorbereiding op de competitie. In 1987 en 1988 kwam Feijenoord op bezoek en in de winter van 1988 kwam Arnemuiden in het veld tegen het FC Antwerp van George Kessler.
Afbeelingen:
Datum media: