In memoriam Jo de Nooijer

Op 13 september ontvingen wij het trieste bericht dat, geheel onverwacht, Jo de Nooijer is overleden. Jo is 74 jaar geworden.

Zijn leven lang was Jo nauw verbonden bij onze voetbalvereniging. Eerst als speler van de eerste en vooral de tweede selectie, daarna zette hij zich op verschillende vlakken in als vrijwilliger voor de club. Jo is lange tijd de vaste grensrechter geweest van het eerste elftal. Ook is hij leider geweest van het derde elftal en heeft hij in het bestuur gezeten als algemeen bestuurslid.

Na zijn pensioneren was Jo bijna dagelijks te vinden op ons complex. Als lid van de oud papiergroep en de werkgroep hield hij onze accommodatie op orde. Onmisbaar werk dat vaak niet opgemerkt wordt. Jo heeft met name veel tijd en energie besteed aan de verschillende CV- en boilerinstallaties in de kantine en het kleedgebouw. Motto van Jo: het moet af en met zo min mogelijk kosten voor zijn vereniging. Al moest hij er de hele dag voor doorwerken. Zo is Jo zijn leven lang actief geweest binnen en buiten de lijnen van onze velden. En de laatste jaren van zijn leven verzorgde hij als kalker ook nog de lijnen zelf. Ook dat deed hij met passie. Typerend: kort voor aanvang van de Hart voor Erremuu-cup 2019 bleek dat de lijnen toch eigenlijk nog wel een keer gekalkt moesten worden. Dus een telefoontje naar Jo. Maar helaas, het kwam niet uit. Even later stond hij er toch.

De uitvaart van Jo is op donderdag 19 september. Naar de wens van Jo start de uitvaart begin van de middag vanuit onze kantine. Leden, vrijwilligers en andere belangstellenden zijn welkom.

Wij wensen Ria, de kinderen en andere nabestaanden veel sterkte toe!

Bestuur en leden voetbalvereniging Arnemuiden