Nederlands kampioenschap JO9

NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP VTT JO9

Op zondag 22 april heeft Arnemuiden JO9-1 meegedaan aan het Nederlands kampioenschap jeugdvoetbal in Castricum. We hadden dit ticket verdiend na de winst van het districtskampioenschap Zuid II in Brunssum eind maart. In totaal zouden 32 teams verdeeld over acht poules gaan strijden om de felbegeerde titel.
Omdat alle teams om negen uur aanwezig dienden te zijn was het vroeg vertrekken vanuit Arnemuiden. Om half zeven was het verzamelen bij de Blikken en na een reis van ruim twee uur kwamen we aan op het sportcomplex van vv Castricum. Na de openingsceremonie met het Wilhelmus begon voor ons het toernooi.
We waren ingedeeld in poule G samen met RKDEO uit Nootdorp, OSC uit Oosterhout en Zuidhorn uit Groningen. In de poulefase hebben de jongens alle wedstrijden gewonnen waardoor een plaats bij de eerste acht op het NK een feit was. Met een doelsaldo van 8 voor en slechts 2 tegen werden we overtuigend poulewinnaar.
Veel tijd om te genieten was er niet want de volgende wedstrijd stond al op het programma. Dit was een wedstrijd voor een plaats bij de eerste vier. Na een spannende wedstrijd die we goed begonnen, werd helaas verloren van Oliveo uit Pijnacker. De teleurstelling was groot, maar de jongens viel niets te verwijten ze hadden alles gegeven en gevochten voor wat ze waard waren. De tegenstander was gewoon beter.

Nadat het verlies verwerkt was, konden we weer aan de bak. De laatste twee wedstrijden voor de plekken vijf tot en met acht tegen Zestienhoven (Rotterdam) en Ter Leede (Sassenheim) verloren onze jongens waardoor ze op een mooie achtste plaats eindigden. Gezien de warme temperatuur was het toernooi een uitputtingsslag, zeker om zo kort achter elkaar een zestal wedstrijden te spelen. Hiervoor alleen al verdienen onze jongens een groot compliment.
Op de terugreis zijn we met alle papa’s en mama’s, zussen en opa’s nog even langs de Raayberg geweest om een frietje te eten. Dat hadden we wel verdiend na zo’n lange maar geslaagde dag.
Jongens, nogmaals de complimenten van de trainers. Het is leuk om te horen dat we zoveel complimenten over ons spel krijgen van andere trainers en begeleiders. Als we dit iedere week voor elkaar kunnen krijgen kunnen we nog veel van jullie genieten.
Tot slot willen we naast alle ouders, zussen en opa’s ook Lars bedanken dat hij mee wilde doen en natuurlijk Joos en Ramona dat ze deze dag wilden inspringen en ons hebben aangemoedigd.

De trotse trainers/ leider

Michel, Joan en Richard