In memoriam Peter Korstanje

Op dinsdagmorgen 20 september 2016 bereikte ons het droeve bericht dat Peter Korstanje toch nog onverwacht was overleden. Peter – lid, oud-secretaris, vrijwilliger en supporter van onze vereniging - was tot voor kort wekelijks op onze voetbalvelden te vinden: helpend achter de bar, pratend over voetbal aan de stamtafel met de ‘oudere garde’ of kijkend naar wedstrijden van de senioren of van zijn kleinzoon Thijs.

We hebben Peter gekend als een bedachtzame man met een eigen mening die hij – vaak nadat hij eerst goed had geluisterd wat anderen zeiden - rustig, zonder omhaal van woorden en beargumenteerd kon vertellen. En dat niet alleen over het voetbalspelletje zelf, maar ook over andere aspecten van onze vereniging, zoals de organisatie, het bestuur en de jeugd. Zijn nuchtere en relativerende kijk op zaken met het oog op het verenigingsbelang was van grote meerwaarde en heb ik persoonlijk – als voorzitter en als oud-collega – erg gewaardeerd. Dat Peter tot bijzondere dingen in staat was en op zijn tijd wel van een feestje hield, blijkt wel uit het feit dat hij collega’s en het college van burgemeester en wethouders in de polonaise op de Vlasmarkt in Middelburg kreeg tijdens zijn afscheidsfeest bij zijn oud-werkgever de gemeente Middelburg jaren geleden. Dat heeft voor zover ik weet nog niemand voor elkaar gekregen.

We verliezen in Peter een trouwe vrijwilliger die tot het laatste zijn steentje aan onze vereniging heeft bijgedragen. We zullen Peter missen. Mede namens het bestuur en de hele vereniging wens ik Annie, Hans, Claudia, Thijs en Fleur veel sterkte toe.

Jacco Schroevers,
Voorzitter VV Arnemuiden