Museumpje vv Arnemuiden

Het is alweer meer dan 5 jaar geleden dat een aantal personen de taak op zich nam om een boek over de voetbalvereniging Arnemuiden uit te brengen. Het werd een groot succes en de boeken waren binnen korte tijd uitverkocht. Tijdens de voorbereidingen hebben we diverse (oud) leden gesproken om wetenswaardigheden aan te leveren voor dit boek. Velen gaven daar gehoor aan en zochten op de zolder naar hun plakboeken en fotoalbums. En niet alleen verhalen en foto’s werden er aangeleverd maar ook andere dingen zoals ledenpasjes, uitnodigingskaartjes en twee speldjes. Een foto van de speldjes is in het boek te zien. De pasjes en uitnodigingskaartjes heb ik terug ingeleverd maar de speldjes mocht ik houden. Het idee ontstond toen bij mij om in de kantine een soort museumpje in te richten omdat die speldjes beter in een vitrinekast in de kantine kunnen liggen dan bij mij thuis. We zijn nu ruim 5 jaar verder en het leek me tijd om dit idee weer eens uit de kast te halen. Ik heb het opgenomen met het bestuur en die zijn zeer enthousiast. Ze hebben mij gevraagd om hier actie op te ondernemen. Naast de speldjes heb ik nog een oud vaantje en een mini shirtje. De uitnodigingskaartjes voor het spelen van een wedstrijd en voor een ledenvergadering heb ik in 2011 te leen gekregen van Klaas Poortvliet. Onlangs heb ik er een paar van Ineke gekregen om in de vitrinekast te leggen.

Graag zou ik natuurlijk nog meer oude spulletjes in die kast ten toon willen stellen maar daar heb ik jullie hulp bij nodig. Ik vermoed (en weet bijna zeker) dat er bij de leden nog wel ergens oude spulletjes liggen, die niet zouden misstaan in het museumpje. Ik bedoel hier dan niet oude krantenartikelen maar echt tastbare spullen die jullie willen afstaan of in bruikleen willen geven. Als jullie denken iets te hebben laat het mij dan weten zodat ik een lijstje kan maken en in overleg met het bestuur kan kijken wat eventueel wel of niet in het museumpje zou passen. We kunnen dan gelijk bekijken welke vitrinekast er aangeschaft moet gaan worden.

Je kunt mij mailen of gewoon even langs komen.

Alvast bedankt

Wim Bil