Club info

De vv Arnemuiden is opgericht op 26 november 1945. De clubkleuren zijn rood (broek) en geel (shirt). De vv Arnemuiden heeft circa 500 leden, waaronder ongeveer 200 jeugdleden. Deze zijn onder te verdelen in ± 75 junioren en ± 105 pupillen. Naast de 5 seniorenteams beschikt de vv Arnemuiden ook over een damesteam.

ICE/Noodgevallen
Bij noodgevallen is het van belang dat het snel duidelijk is met wie er contact opgenomen moet worden. Zet daarom in het adresboek van je mobiele telefoon of aan de binnenkant van de sporttas een naam die begint met ICE. Bijvoorbeeld ICE-ouders of ICE-grootouders gevolgd door het telefoonnummer. ICE is een internationale afkorting voor In Case of Emergency.

Tenue
Rode voetbalbroek, rood geel gestreepte voetbalkousen, scheenbeschermers, en voetbalschoenen. Wedstrijdshirt wordt door de vv Arnemuiden, indien er een sponsor is, per wedstrijd verstrekt.
Bij trainingen in Sporthal ‘De Blikken’ zijn sportschoenen met witte zolen verplicht !

T-tag Westerscheldetunnel
De T-tag voor de Westerscheldetunnel kan opgevraagd worden bij Willem Meulmeester, Bremstraat 41, telefoonnummer 06-15081451 of mail. Reserveer op tijd, anders zijn ze misschien op. Indien de T-tags al vergeven zijn, dan kunnen de tunnelkosten gedeclareerd worden op bovenstaande wijze.
De leider is verantwoordelijk voor het op tijd terug brengen van de T-tags

Stage plaatsen
Voor studenten is het soms noodzakelijk dat ze bij een voetbalvereniging een stage periode doorbrengen om bepaalde vaardigheden op te kunnen doen. Bij de vv Arnemuiden is het doorlopen van een stage periode meestal wel mogelijk.
Het aanvragen van een stage periode kan hier aangevraagd worden.

Blessures
Sportbeoefening is, vooral wanneer je er intensief mee bezig bent, niet verantwoord zonder een goede medische begeleiding. De kans op in het bijzonder spierblessures is bij de oudere leeftijdsgroepen (junioren) wat groter dan in de jongere leeftijdsgroepen (pupillen). Daarom is een goede warming-up én cooling-down altijd belangrijk.

Vanzelfsprekend ben jij, maar ook het elftal, ermee gebaat als er snel gehandeld wordt en het genezingsproces daardoor verkort. Wanneer je als gevolg van een training of wedstrijd een blessure oploopt moet je dit onmiddellijk melden bij je trainer of leider. In overleg kan dan worden bekeken wat de beste aanpak is om het herstel te bevorderen.