Toelichting vrijwilligersbeleid

Met ingang van het seizoen 2020/2021 heeft onze vereniging een vrijwilligersbeleid ingevoerd. Bij de meeste leden is inmiddels wel bekend wat dit beleid inhoudt. Middels dit bericht geven we nog een korte uitleg over het vrijwilligersbeleid en lichten we toe hoe je je kunt inschrijven voor vrijwilligerswerk. Daarmee voorkom je een opslag op de contributie. Ook voor mensen die al vrijwilligerswerk doen is dit bericht belangrijk!

Toelichting op het vrijwilligersbeleid
Doordat het aantal vrijwilligers dat onze mooie vereniging draaiende houdt steeds verder terugliep, is er noodgedwongen een vrijwilligersbeleid ingevoerd. Steeds meer werk kwam op een steeds kleinere groep vrijwilligers aan, iets wat op de langere termijn niet vol te houden is. De hoofdpunten van het vrijwilligersbeleid zijn:
  • Ieder spelend lid of ouder/verzorger van een jeugdlid levert een vrijwilligersbijdrage. Deze vrijwilligersbijdrage bestaat uit:
      1. minimaal 10 uur vrijwilligerswerk ten behoeve van de vereniging per seizoen, òf
      2. een verhoging van de contributie met 50%.
  • Zijn er meerdere jeugdleden afkomstig uit één gezin? Dan geldt de verplichte bijdrage enkel voor het oudste jeugdlid.
  • Jeugdleden tussen 15 en 18 jaar mogen zelf de vrijwilligersbijdrage leveren, in plaats van de ouders/verzorgers. De ouders/verzorgers blijven wel verantwoordelijk.
  • Leden vanaf 18 jaar zijn zelf verantwoordelijk voor het leveren van hun eigen  vrijwilligersbijdrage. Als peildatum houden we aan 1 juli, het begin van het nieuwe seizoen.
Het volledige reglement van ons vrijwilligersbeleid vind je hier.

Schrijf je nu voor seizoen 2023-2024!
Uiteraard hopen we dat iedereen een steentje bijdraagt zodra we in het nieuwe seizoen weer de wei in mogen. Heb je niet echt een voetbalachtergrond? Dat maakt niet uit. Veel dingen die binnen de vereniging gedaan moeten worden hebben weinig met voetbal te maken. Op het inschrijfformulier dat je vindt op onze website zie je terug wat er zo allemaal gedaan wordt binnen de vereniging, voordat onze roodgele helden op zaterdag een balletje kunnen trappen.

Wacht niet te lang en vul het formulier in ieder geval in vóór 1 oktober 2023. Ook als je kiest voor contributieverhoging, dan kun je dat op het formulier aangeven. Let op: ieder spelend lid, geboren vóór 1 juli 2004 moet apart een formulier invullen. Voor jongere leden geldt 1 formulier per gezin.

Doe je al vrijwilligerswerk?
Hartstikke mooi! We hopen natuurlijk dat je dit blijft doen. En grote kans dat je dan ook al voldoet aan de nieuwe eis voor wat betreft het vrijwilligerswerk. Als je komend seizoen ander vrijwilligerswerk wilt doen, dan vragen we je om deze wijziging door te geven via het formulier op de website.

Tot slot
De ingevulde formulieren zien we graag tegemoet. Heb je nog vragen? Stel ze dan via secretaris@vvarnemuiden.nl of spreek één van de bestuursleden aan.

Sportieve groet,
Bestuur vv Arnemuiden