Coronaprotocol trainingen

Beste jeugdleden, ouders en trainers,

Na de meivakantie gaan de meesten van onze jeugdteams weer trainen. We zijn blij dat deze versoepeling van de maatregelen mogelijk is. Maar de training zal nog niet als vanouds zijn. We moeten ons aan veel voorschriften houden die ervoor zorgen dat het trainen voor iedereen op een veilige manier gebeurt. Want ook nu staat veiligheid en gezondheid voorop. In deze toelichting staat welke maatregelen er genomen zijn en wat de belangrijkste regels zijn waar de trainers, de spelers èn de ouders rekening mee moeten houden. De meeste van deze regels zijn overgenomen uit het protocol dat is uitgevaardigd door de KNVB.

Algemeen
• Omdat de gemeente al onderhoud heeft uitgevoerd zijn niet alle velden beschikbaar. Voorlopig kan alleen getraind worden op het kunstgrasveld.
• Trainen is uiteraard vrijwillig. Als een speler, ouder of trainer het niet verantwoord vindt om te trainen, dan wordt dat gerespecteerd.
• De inmiddels bekende veiligheids- en hygiëneregels gelden ook rondom de trainingen. Ga niet trainen bij klachten van verkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts. En ook niet als iemand anders binnen het gezin koorts of benauwdheidsklachten heeft.
• Het kleedgebouw wordt niet gebruikt, dus ook niet om te douchen. Als het echt nodig is, mag alleen het toilet gebruikt worden.
• Buitenom de trainingen blijft het complex gestolen.
• Bij vragen of twijfel: nemen contact op met één van de bestuursleden. Bij de eerste trainingen zal ook een bestuurslid aanwezig zijn.

Voor de trainers
• Gebruik zo min mogelijk materiaal van elkaar. Bewaar een aantal hoedjes in je kooi. Let er wel op dat er voldoende voor andere teams overblijven.
• Voor 13 t/m 18 jaar: doe alleen oefeningen waarbij 1,5 meter afstand gehouden kan worden. Het is een idee om met een maximaal aantal spelers te trainen.
• Maak vooraf (gedrags)regels aan spelers duidelijk, met name voor de groep in de leeftijd 13 t/m 18 jaar waarbij 1,5 meter afstand moet worden gehouden.
• Zorg dat je op tijd aanwezig bent, zodat je direct kunt beginnen.
• Volg de indeling die toegestuurd wordt, zodat teams zoveel mogelijk verspreid trainen.
• Zie je spelers en/of ouders zich niet houden aan de richtlijnen, spreek ze hier dan op aan.
• Heeft jouw team als laatste getraind, doe dan het hek weer op slot.

Voor de spelers
• Kom in sportkleding naar het veld en neem van thuis een bidon/flesje water mee.
• Kom hooguit 10 minuten van te voren naar de training.
• Spuug niet en snuit niet je neus op het veld.
• Pak de bal zo min mogelijk met je handen vast, tenzij je keepershandschoenen aan hebt.
• Probeer de bal zo min mogelijk te koppen.
• Verlaat na de training direct weer het complex. Blijf niet hangen.

Voor de ouders
• Breng (indien nodig) alleen de eigen kinderen naar het veld.
• Het is niet toegestaan om bij de training aanwezig te zijn, tenzij dit echt niet anders kan (erg jonge kinderen bijvoorbeeld). Houd dan uiteraard de bekende (afstands)regels in acht.
• Informeer je kinderen over de algemene veiligheids- en hygiëneregels en dat ze altijd de aanwijzingen van de trainers/begeleiders opvolgen.
• Als ouder/verzorger/begeleider heb je geen toegang tot de sportlocatie. Dit geldt zowel voor, tijdens als na de training van jouw kind(eren). Zet je kind(eren) af bij de ingang. Voor de jongste kinderen kan afgesproken worden dat ze door de trainer worden opgehaald.
• Wil je toch bij de training zijn? Vraag of de trainer hulp kan gebruiken.

In het bijgevoegde document zijn de aangepaste trainingstijden opgenomen.

Al met al heel wat regels, maar gelukkig is er weer wat activiteit op ons complex!

Bestuur vv Arnemuiden