Im memoriam Klaas Poortvliet

Op 23 december ontvingen wij het droevige bericht dat Klaas Poortvliet op 82-jarige leeftijd is overleden.

Klaas is zijn leven lang nauw betrokken geweest bij de voetbalvereniging Arnemuiden. Eerst als speler, vervolgens als trainer en leider van onze oudste jeugd en daarna nog als aandachtig toeschouwer.

Reeds op 16 jarige leeftijd maakte Klaas zijn debuut in het eerste elftal. Hij had een prominente plaats in het team dat het hoogste amateurniveau van Nederland haalde. Klaas werd door velen gezien als de beste van zijn generatie. En misschien ook wel van de latere generaties. In de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw speelde Klaas 509 wedstrijden in het rood/geel, waarin hij 660 keer het net wist te vinden. Ondanks kansen om hogerop te kunnen voetballen bleef hij Arnemuiden trouw.

Na zijn actieve loopbaan nam Klaas de A-junioren onder zijn hoede. Jarenlang probeerde hij de oudste jeugd een vleugje van zijn kwaliteiten mee te geven. Maar vooral ook van zijn mentaliteit. Toonde een speler in het veld een keer niet de juiste instelling, dan speelde hij liever met 10 man verder. Zijn aanpak werd soms misschien als een tikkeltje ouderwets gezien, maar het werkte. Hij hielp veel onze spelers met de stap naar de senioren.

Ook toen Klaas stopte als trainer van de A-junioren, bleef hij wekelijks onze velden bezoeken. Als aandachtig toeschouwer van ons eerste, maar vooral als aandacht toeschouwer en supporter van zijn opgroeiende kleinkinderen. De voetbalgenen van Klaas zijn gelukkig op hen overgegaan.

Wij wensen de kinderen en kleinkinderen veel sterkte toe!

Bestuur en leden voetbalvereniging Arnemuiden