Periode 2021-heden

2020-2021

Het vorige seizoen werd al het meest absurde genoemd maar het kon blijkbaar nog erger. De corona pandemie gooide ook nu weer roet in het eten en daardoor kon de competitie niet op een normale manier worden voltooid. Arnemuiden speelde slechts 4 competitieduels waarin het 7 punten wist te halen. Het seizoen begon op 19 september goed met een 3-5 uitoverwinning bij MZC ’11. Een week later kwam Yerseke op bezoek en zij gingen met een 1-5 overwinning naar huis. Op 3 oktober werd de uitwedstrijd bij Walcheren winnend afgesloten met 0-3 en de laatste wedstrijd thuis tegen SSV ’65 eindigde in een 1-1 gelijkspel overeen.

2021-2022

Na twee seizoenen waarin vrijwel geen competitiewedstrijden konden worden gespeeld, was het dit seizoen gelukkig wel mogelijk. Alle 26 wedstrijden in de tweede klasse E konden worden afgewerkt en Arnemuiden eindigde op een 7e plaats met 12 overwinningen, 7 gelijke spelen en 7 nederlagen. Onder leiding van trainer Alexander van Keulen werden de eerste drie wedstrijden verloren tegen MZC'11, 's Heer Arendskerke en Yerseke maar daarna volgden 13 partijen, die niet werden verloren (9 overwinningen en 4 gelijke spelen). Van de laatste 10 partijen werden er 3 gewonnen, 3 gelijk gespeeld en 4 verloren. Noemenswaardig waren de wedstrijden tegen de kampioen Oostkappelle/Domburg. Thuis werd met 1-0 gewonnen en uit werd een 2-2 gelijkspel in de wacht gesleept. Arnemuiden had lang zicht op een goede klassering maar onnodige nederlagen voorkwamen dat. Vooral de thuiswedstrijd tegen Bruse Boys, die met 0-1 werd verloren, viel onder die noemer. Op vrijdagavond 17 juni kwam profclub FC Dordrecht op bezoek. Arnemuiden bood goed tegenstand maar kon natuurlijk niet voorkomen dat de profs met 0-4 zegevierden.

2022-2023

Onder leiding van de nieuwe trainer Alexander van Keulen werd na een moeizame start toch nog een verdienstelijke vierde plaats behaald met zelfs een derde periodetitel. Na 14 overwinningen, 4 gelijke spelen en 8 nederlagen werden 46 punten bij elkaar gespeeld. NSVV werd kampioen, Zuidland eindigde als tweede en Hellevoetsluis werd derde. Zodoende was Arnemuiden de hoogst geëindigde zeeuwse ploeg. Nederlagen waren er tegen Hellevoetsluis (2x), NSVV (1x), Zuidland (1x), DBGC (1x), Yerseke (1x), WHS (1x) en Walcheren (1x). Er werd gelijk gespeeld tegen de Meeuwen, Axel, NSVV en SSV '65. De mooiste overwinning was in de uitwedstrijd tegen Zuidland. Door doelpunten van Ronaldo Meijer (2) en Huib van Hecke (2). In de nacompetitie wist men de eerste wedstrijd uit tegen GJS met 2-3 te winnen. In de reguliere speeltijd was de stand 2-2 en in de verlenging wist Jordy van der Klooster de winnende treffer te scoren. De volgende partij was in Zaltbommel tegen Nivo Sparta. Dit was een totaal andere tegenstander, die de laatste 4 jaar al in de eerste klasse speelden. De 7-1 nederlaag liet zien dat deze tegenstander een maatje te groot was. Volgend seizoen dus gewoon weer in de tweede klasse.

Afbeelingen:
Datum media: